A lgszrhz s szivacs az egyik legfontosabb rsze a robognak. Kicsi s egyszer dolognak tnik, de nagyon sok mlik rajta.
Nem kisebb dolgok, mint a motor teljestmnye, lettartama! Teht nem rt odafigyelni s karbantartani.
Rendszeresen ki kell tiszttani, az elhasznldott szivacsot cserlni, ha poros, de mg hasznlhat akkor alaposan benzinben kimosni s lgszr olajjal elltni !
A f feladata a leveg megtiszttsa a klnbz fizikai szennyezdsektl, portl. Gondoljuk csak el, milyen csiszol munkt tud vgezni a homok, a por a fltett hengernkben, ha bejutna... Brr... ezt ne is felttelezzk.
Ha a motor teljestmnyt akarjuk nvelni hasznlhatunk "sport" szivacsot, pl. a fenti kpen egy malossi lthat.
A titka annyi hogy tbb leveghz jut a motorunk, teht jobban megy. Tbb levegt viszont csak ritkbb szivacson lehet tengedni, ezrt mg fontosabb a rendszeres tisztts s a megfelel pormegkt anyag alkalmazsa!
A lgszr olajt lehet kapni folykony s spray formban is, praktikusabb a spray, mert nem kell kzzel nyomkodni a szivacsot s a lgszrhzat is ki lehet vele fjni, gy plusz "porfog" felletet kapunk.
A direkt szrtl vrhatjuk a legnagyobb teljestmnyt, de itt mg jobban kell vigyznunk. Utcai, ltalnos hasznlatra elg knyes.
ltalban havonta vagy kthavonta ajnlatos kipucolni a lgszrt, ha rendszeresen jrunk poros ton vagy tuningolt a motor, akkor pedig klnsen ajnlott.
Ha nem vagyunk barkcs vagy szerel vnval elltva, akkor sem szabad megfeledkezni a lgszrrl, szakszervizben kb. 1000-2000 Ft-rt megcsinljk. (szakszeren, ami nem htrny!) Inkbb prezer forint karbantartsra mint slyos tzezrek j dugra, j hengerre...
Forrs: egumotors.hu |