A légszűrőház és szivacs az egyik legfontosabb része a robogónak. Kicsi és egyszerű dolognak tűnik, de nagyon sok múlik rajta.
Nem kisebb dolgok, mint a motor teljesítménye, élettartama! Tehát nem árt odafigyelni és karbantartani.
Rendszeresen ki kell tisztítani, az elhasználódott szivacsot cserélni, ha poros, de még használható akkor alaposan benzinben kimosni és légszűrő olajjal ellátni !
A fő feladata a levegő megtisztítása a különböző fizikai szennyeződésektől, portól. Gondoljuk csak el, milyen csiszoló munkát tud végezni a homok, a por a féltett hengerünkben, ha bejutna... Brr... ezt ne is feltételezzük.
Ha a motor teljesítményét akarjuk növelni használhatunk "sport" szivacsot, pl. a fenti képen egy malossi látható.
A titka annyi hogy több levegőhöz jut a motorunk, tehát jobban megy. Több levegőt viszont csak ritkább szivacson lehet átengedni, ezért még fontosabb a rendszeres tisztítás és a megfelelő pormegkötő anyag alkalmazása!
A légszűrő olajt lehet kapni folyékony és spray formában is, praktikusabb a spray, mert nem kell kézzel nyomkodni a szivacsot és a légszűrőházat is ki lehet vele fújni, így plusz "porfogó" felületet kapunk.
A direkt szűrőtől várhatjuk a legnagyobb teljesítményt, de itt még jobban kell vigyáznunk. Utcai, általános használatra elég kényes.
Általában havonta vagy kéthavonta ajánlatos kipucolni a légszűrőt, ha rendszeresen járunk poros úton vagy tuningolt a motor, akkor pedig különösen ajánlott.
Ha nem vagyunk barkács vagy szerelő vénával ellátva, akkor sem szabad megfeledkezni a légszűrőről, szakszervizben kb. 1000-2000 Ft-ért megcsinálják. (szakszerűen, ami nem hátrány!) Inkább párezer forint karbantartásra mint súlyos tízezrek új dugóra, új hengerre...
Forrás: egumotors.hu |